X

BLOG GOV-IS

Izbrane zanimivosti, novice in novitete.

Blog

Skrb in kvaliteta IT-ja, ko je to najbolj pomembno

Doletela nas je drugačna dinamika dela, kot smo je v večini bili navajeni.

Skrb in kvaliteta IT-ja, ko je to najbolj pomembno

Dinamika dela se je z včerajšnjim dnem za večino ljudi precej spremenila. Tisti, ki imamo to srečo in možnost, delamo od doma, pa čeprav nas je večina prej vsak dan prišla v pisarne. Vsako podjetje si namreč želi, da bi ljudje, s katerimi delajo, ostali zdravi, predvsem pa preprečili hitro širjenje virusov.

 

Medtem ko ljudje delajo od doma, jih podjetja poskušajo kar se da podpirati pri njihovi produktivnosti, saj je še vedno potrebno slediti zastavljenim ciljem. Kljub kulturi, ki podpira delo na daljavo, neverjetni tehnologiji, ki to omogoča, pa se ta premik še vedno zdi malo zastrašujoč.

 

Kaj lahko podjetja vseeno naredijo, da kljub kriznemu načrtu (če ga imate) za zaprtje sedeža podjetja omogočijo neprekinjeno poslovanje?

 

Je IT pripravljen na podporo?

Informacijski sistemi v podjetju so lahko zdaj izpostavljeni prekomernim obremenitvam. Nekateri zaposleni pa bodo definitvno potrebovali pomoč.

Ni preprostega načina, da bi lahko kar tako dramatično povečali število IT osebja, zato je proaktivno svetovanje zaposlenim ključnega pomena. Tukaj pridejo v poštev opombe o delovanju orodij za oddaljeno delo in kako jih nastaviti. Seveda pa je priporočljivo že prej spodbujati ljudi, naj preizkusijo in testirajo VPN-je in ostalo programsko opremo.

 

Je vaš VPN pripravljen na obremenitve?

Če podjetje razpolaga z viri, ki se skrivajo za požarnim zidom, potem je VPN povezava nujna, če hočemo dostopa do teh virov. Koncentrator VPN, ki uporabnike povezuje v omrežje pa morda ni konfiguriran za nove obremenitve oddaljenih uporabnikov. Povečajte sposobnost obvladovanja povečanega bremena.

 

Preverite IP bazen. Nova obremenitev oddaljenih delavcev bi lahko presegla število naslovov IP v območju, rezerviranem za zunanji dostop.

 

Zaposlenim se lahko tudi sporoči, da naj svojih delovnih računalnikov, povezanih z VPN ne uporabljajo za opravila, ki niso povezana z delom. Med krizo je čisto pošteno zahtevati od zaposlenih, da so disciplinirani pri uporabi virov podjetja. Lahko bi bili presenečeni in šokirani nad količino video posnetkov, ki se pretakajo skozi zasebni VPN. Blokiranje razvedrilnih mest (Netflix, HBO, ...) bi lahko bilo del strategije, vendar je že samo prijazna prošnja popolnoma dovolj in na mestu.

 

Podjetja, katerih VPNji so konfigurirani za upravljanje celotnega prometa z delovnih naprav, bo morda morala premisliti o omogočanju razdeljenega tuneliranja, kjer promet, namenjen delovnim virom, prehaja preko povezave VPN, medtem ko internetni promet ne. AnyConnect (Cisco) lahko celo selektivno razdeli tunele tako, da doda seznam le zaupanja vrednih spletnih mest. Seveda lahko to pomeni varnostne posledice in varnostne ekipe morajo oceniti tveganje, ki bi ga takšna odločitev prinesla.

 

Dovolj zmogljiva omrežna zmogljivost?

Po scenariju “od doma” se obremenitve omrežja spreminjajo. Da so omrežne povezave podjetja konfigurirane za večji pretok prometa, je nekaj čisto osnovnega.

 

Če trpi uspešnost oddaljenih zaposlenih, bi morali zaposleni vedeti, kako sprejeti ukrepe za izboljšanje svoje spletne izkušnje, zlasti v orodjih za sodelovanje v videokonferencah. Med klicem se lahko izklopi video ali celo preusmeri zvok na tleefon.

 

Tukaj pa so še ponudniki internetnih storitev, ki delajo na odpravljanju omejitev podatkov in ustavljanja pasovne širine.

 

So zaposleni usposobljeni za delo na daljavo?

Narava dela se spremeni, ko ekipe ne sedijo več skupaj. Nekaterim zaposlenim bo morda uspelo narediti več, drugim pa izolacija ne bo ravno najljubša. Bolj kritična je vloga upravljanja sprememb. Vsi bi morali nameniti dodaten čas in energijo, da bi ostali v stiku s sodelavci.

 

Če lahko, glede na panogo podjetja, večina ali celo vsi zaposleni delajo od doma, zaradi eksponentne narave širjenja virusov pa situacija verjetno prehiteva tradicionalne metodologije načrtovanja. Če podjetje nima načrta za neprekinjeno poslovanje, ki bi zajel tovrstno krizo, je potrebno hitro rešiti potrebe delavcev po tehnologiji, notranjo mrežo in politike upravljanja. Odprta komunikacija pa je bistvenega pomena.

 

Ne glede na to, ali gre za sestanke z generalnim direktorjem, zdravniškimi strokovnjaki, vodstvom podjetja, ..., je za vsakogar pomembno, da se v tem času čuti, da se za njih skrbi.

Pomembno je, da se ljudem omogči nadaljevanje dela in iskanje skupnih zmag. Ob pravem upravljanju in tehnologiji lahko vsaj ta del življenja postane udoben.

 

Če vas zanima, kako reševati probleme z oddaljenimi dostopi, vzpostavitvijo VPN povezav, z delom na daljavo na splošno, vam bomo pomagali. Kontaktirajte nas na info@gov-is.si.